Viime aikoina on ollut hyvin saatavilla pieniä ja kypsiä papaijoita. Papaija onkin aivan loistava lisä ruokavalioon, joka hellii vatsaa. Papaijan sisältämä entsyymit auttavat proteiinien pilkkomista ja imeyttämistä elimistössä. Sen on myös tutkittu olevan hyvä antioksidantti sekä hyvä  B-, C-, E- ja A-vitamiinien lähde. Papaijan siemeniä voi myös syödä, mutta tässä ohjeessa keskitymme oranssiin hedelmälihaan.
papaijat2018
Koska ruokavaliossani ei tällä hetkellä ole maitotuotteita, olen ihastunut näihin Happy Cocon vegaanisiin kookosjogurtteihin. Makuina on saatavilla maustamatonta, mansikkaa, vaniljaa ja mangoa. Ja nykyään näitä saa ihan marketin hyllystä, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.cocoyoghurt2018
T
een usein iltaisin itselleni iltapalaa hyödyntäen näitä jogurtteja. Tällä kertaa päädyin kaivertamaan kypsän pienen papaijan (siemeniä en tällä kertaa syönyt…) ja täytin sen puolikkaan kookosjogurtilla. Hakkasin kaivertamani hedelmälihan hienoksi ja asettelin jogurtin päälle puolikkaaseen. Sitten ripottelin paahdettuja mantelilastuja ja kaakaonibsejä päälle. Aivan ihanan herkullista. Päälle voi laittaa ihan mitä haluaa pähkinöistä mulperinmarjoihin.